کلینیک تخصصی درمان اعتیاد طلوع سبز

کلینیک تخصصی درمان اعتیاد طلوع سبز

به وبگاه کلینیک طلوع سبز خوش آمدید
کلینیک تخصصی درمان اعتیاد طلوع سبز

کلینیک تخصصی درمان اعتیاد طلوع سبز

به وبگاه کلینیک طلوع سبز خوش آمدید

مسمومیت با متادون

متادون از داروهای خانواده مخدرهاست که برای کنترل درد شدید و علائم ترک در افراد وابسته به مواد مخدر استفاده می‌شود. این دارو از بدو ورود به دهان قابلیت جذب دارد. دارو درکبد دچار تغییر و دگرگونی شده و موادی از آن مشتق می‌شود که می‌تواند اثر گذار باشد. در افرادی که برای مدت طولانی از این دارو استفاده می‌کنند، تجمع مواد حاصله می‌تواند اثرات دراز مدت بگذارد.   
پس از مصرف خوراکی، در ظرف یک‌ساعت اثرات دارو شروع می‌شود که طی یک‌ ساعت و نیم تا 2 ساعت به اوج اثرش می‌رسد. اثرات دارو ممکن است تا 12 ساعت در بدن فرد باقی بماند.

منع مصرف: افرادی که حساسیت به متادون دارند، مانند زنان باردار و شیرده نباید ازاین دارو استفاده کنند. در بیماران با مشکل قلبی، آسیب به سر، بیماری‌های شدید ریوی، کلیوی یا کبدی، کم‌کاری تیروئید و بیماران با بزرگی پروستات باید با احتیاط از این دارو استفاده کنند.

عوارض دارویی: این دارو می‌تواند به خواب آلودگی، احساس گیجی، یبوست و افت در فشار خون منجر شود. این عوارض از عوارض شایع در افراد مصرف کننده داروست. عوارض دیگری هم با شیوع کمتر ممکن است دیده شود، همچون اختلال در بینایی، احتباس ادرار، سردرد، توهم، احساس گرگرفتگی و تعریق.

افرادی که به مدت طولانی از این دارو استفاده می‌کنند، ممکن است به آن تحمل پیدا کرده و دیگر اثرات ضد درد دارو از بین برود. بسیاری از این بیماران به دارو معتاد شده و ترک دارو برای آنها مشکل می‌شود.

مسمومیت: افرادی که مصرف میزان بالایی از دارو را دارند ممکن است با اختلال در وضعیت تنفسی، شلی عضلات، پوست خیس یا سرد، سیاه شدن لب‌ها و پوست، خواب آلودگی بیش از حد و حتی تشنج مواجه شوند.

راه درمان

به محض برخورد با فرد مشکوک به مسمومیت باید سریعا بیمار را به اورژانس رساند. به دلیل خطر افت هوشیاری در بیماران، باید انتقال آنها به کمک پرسنل ورزیده اورژانس پیش بیمارستانی(115) انجام شود. تا رسیدن 115 بهتر است بیمار را در وضعیتی قرار داد تا از ورود ترشحات دهانی و معده‌ای به مجاری هوایی ممانعت کرد؛ به همین منظور باید بیمار را روی یک پهلو خواباند. مهم‌ترین اقدام در این بیماران، برقراری راه هوایی و در صورت دسترسی می‌توان از کپسول اکسیژن بهره گرفت. بسیاری از بیماران هیچ‌گونه تقلایی برای تنفس نداشته و دچار سیاهی در لب‌ها و پوست خود می‌شوند. برای این بیماران باید سریعا تنفس مصنوعی شروع شود. اگر بیمار فاقد نبض است، باید ماساژ قلبی نیز شروع شود.پادزهر مسمومیت به نام نالوکسان شناخته می‌شود که با تجویز وریدی آن تمامی علائم بیمار برمی‌گردد. تجویز این دارو باید توسط پرسنل درمانی و ترجیحا در بیمارستان انجام شود.

چند توصیه

ـ‌ بیماران نباید سرخود اقدام به افزودن میزان داروی مصرفی کنند.

ـ به دلیل خواب آلودگی باید از انجام فعالیت‌هایی که نیاز به هوشیاری بالا دارند یا خطرناک همچون رانندگی، کار با وسایل برش صنعتی و... اجتناب شود.

ـ‌ به دلیل افت در فشارخون بیماران در حین تغییر وضعیت، باید برای تغییر در وضعیت از حالت خوابیده، ابتدا نشسته و پس از مکث برای دقایقی، سپس به آرامی بایستند.

ـ‌ از مصرف داروهایی که هوشیاری فرد را کاهش می‌دهد همچون داروهای خواب‌آور اجتناب کرد.

نظرات 1 + ارسال نظر
طراحی سایت ارزان یکشنبه 9 آذر 1393 ساعت 18:58 http://efanetco.ir/

با سلام
شرکت طراحی سایت جاوید وب در نظر دارد به کلیه مشتریانی که از تاریخ اول آذر 93 لغایت اول دی 93 اقدام به سفارش طراحی سایت در زمینه های تجاری، اداری و شخصی نمایند 30 در صد تخفیف همراه با هاست و دامنه رایگان ارائه دهد
باتشکر جاوید وب

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد