کلینیک تخصصی درمان اعتیاد طلوع سبز

کلینیک تخصصی درمان اعتیاد طلوع سبز

به وبگاه کلینیک طلوع سبز خوش آمدید
کلینیک تخصصی درمان اعتیاد طلوع سبز

کلینیک تخصصی درمان اعتیاد طلوع سبز

به وبگاه کلینیک طلوع سبز خوش آمدید

باز هم خبری درباره بیمه افراد معتاد

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه زنان و کودکان زیر 18 سال و همچنین بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص و اچ‌آی‌وی مثبت جزو گروه‌های پراولویت بیمه درمان اعتیاد شناخته شدند، گفت: براساس اعتباری که به سازمان بیمه سلامت ایران تخصیص خواهد یافت، این طرح طی فازهای بعدی کامل خواهد شد و تمام جامعه معتادان را تحت پوشش خواهد برد.

دکتر محسن روشن‌پژوه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه متولی اصلی بیمه درمان اعتیاد اداره کل بیمه سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، اظهار کرد: قرار بود فرآیند ورود بیمار به چرخه درمان اعتیاد، چگونگی ارائه خدمات، شاخص‌ها، اعتبارات، تعاریف مربوط و گروه‌های در اولویت مشخص شده و اعتبارات تعیین شوند.

 

 وی افزود: نماینده سازمان بهزیستی در این فرآیند حضور داشت و سرانجام چندی پیش فرآیند ارائه خدمات و اجزای آن احصاء و براساس آن اولویت‌ها شناسایی شدند.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بر این اساس زنان و کودکان زیر 18 سال و همچنین بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص و اچ‌آی‌وی مثبت جزو گروه‌های پراولویت بیمه درمان اعتیاد شناخته شدند، گفت: براساس اعتباری که به سازمان بیمه سلامت ایران تخصیص خواهد یافت، این طرح طی فازهای بعدی کامل خواهد شد و تمام جامعه معتادان را تحت پوشش خواهد برد.

روشن‌پژوه افزود: جلسات متعددی داشتیم. تعرفه‌ها استخراج شدند و اکنون باید به اجرا در بیایند. امیدوارم امسال شاهد اتفاقات خوبی در این حیطه باشیم. بهزیستی نیز به عنوان یکی از اعضا در تببین فرآیندها و اولویتها مشارکت داشت. اگر این طرح به اجرا در بیاید، حمایت از جامعه معتادان تحت پوشش بهزیستی بهتر خواهد شد.

وی درباره تعرفه‌های مراکز ترک اعتیاد بهزیستی در سال جاری گفت: تعرفه‌ها باید هرسال واقعی و مبتنی بر شرایط مورد بازبینی قرار بگیرند. البته مداخلاتی که در اعتیاد داریم باید هماهنگ و همسو با سایر دستگاه‌های دخیل باشد، به همین خاطر آن را به عنوان اولیت‌های خود به ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز اعلام کردیم.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد