کلینیک تخصصی درمان اعتیاد طلوع سبز

کلینیک تخصصی درمان اعتیاد طلوع سبز

به وبگاه کلینیک طلوع سبز خوش آمدید
کلینیک تخصصی درمان اعتیاد طلوع سبز

کلینیک تخصصی درمان اعتیاد طلوع سبز

به وبگاه کلینیک طلوع سبز خوش آمدید

جرم 60 درصد زندانیان زن، مواد مخدر است

 مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده با بیان اینکه ده درصد از مجموع یک میلیون و 325 هزار معتاد در کشوررا زنان تشکیل می دهند، گفت :تریاک و شیشه بیشترین میزان مصرف مواد مخدر در میان زنان معتاد است . به گزارش ایرنا، زهرا بنیانیان در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود:ازمیان این تعداد معتادان زن، بیش از 55 درصد تریاک ، 26.63 درصد شیشه و مابقی سایر مواد مخدر مصرف می کنند.

وی تصریح کرد:از هفت هزار و 377زن زندانی در کشور 60 درصد آن ها به دلایل مرتبط با جرایم اعتیاد در حبس هستند.

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده با بیان این که 12 استان کشور بیشترین زنان معتاد را دارد، اظهار داشت : اعتیاد زنان در روستاها به مراتب کمتر از شهر...

 به گزارش ایرنا، زهرا بنیانیان در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود:ازمیان این تعداد معتادان زن، بیش از 55 درصد تریاک ، 26.63 درصد شیشه و مابقی سایر مواد مخدر مصرف می کنند.

وی تصریح کرد:از هفت هزار و 377زن زندانی در کشور 60 درصد آن ها به دلایل مرتبط با جرایم اعتیاد در حبس هستند.

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده با بیان این که 12 استان کشور بیشترین زنان معتاد را دارد، اظهار داشت : اعتیاد زنان در روستاها به مراتب کمتر از شهرهاست.

بنیانیان، تصریح کرد: در طرح شیوع شناسی سال 90، تعداد زنان معتاد شهرها 9.7 درصد و روستاها 5.41 درصد بوده است.

وی درادامه با یادآوری این که هر اندازه شهرها کوچک باشند،اعتیاد زنان نیزبه همان میزان پنهان می شود، افزود: بسیاری از زنان شهرهای کوچک یا روستاها برای ترک اعتیاد خود مهاجرت می کنند.

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده با بیان این که سن شروع مصرف مواد مخدر بیش از 50 درصد زنان معتاد بین 15 تا 19 سال است، تصریح کرد: این سن، دوران بحران شناخته می شود و باید برنامه ریزی های ویژه ای برای آگاه سازی و اطلاع رسانی به دختران نوجوان و جوان انجام شود.

بنیانیان درباره تعامل با آموزش و پرورش نیز اظهارداشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر تفاهمنامه هایی را با این وزارتخانه برای توزیع بروشورهای مختلف و حضور مشاوران زن در دبیرستان ها منعقد کرده است و از سال آینده نیز این برنامه ها به صورت جدی تر عملیاتی می شود.

وی درباره شیوع استفاده ازقلیان میان دختران ادامه داد: قلیان از مصادیق اعتیاد نیست، اما نتایج نظرسنجی انجام شده از این دسته ، نشان می دهد که 83 درصد آنها قبلا سیگار یا قلیان می کشیدند.

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده با بیان این که سه درصد زنان معتاد بیسواد هستند، اضافه کرد: 15 درصد از زنان معتاد نیز دارای سواد ابتدایی، 41 درصد دیپلم، 17 درصد لیسانس و 15 درصد سواد راهنمایی دارند و این آمارها نشان می دهد که اعتیاد تنها سراغ افراد ناآگاه نمی رود بلکه قشر تحصیلکرده را نیز تهدید می کند.

بنیانیان تصریح کرد: یکی از راهکارهای کاهش اعتیاد زنان، اقدامات پیشگیرانه است، چرا که معتقدیم هزینه و اجرای آن بسیار کمتر از درمان اعتیاد است، باید تلاش کنیم تا دستگاه های مختلف مجبور به ارایه راهکارهای پیشگیرانه باشند و از سوی دیگر مردم را برای جلب مشارکت همسو ترغیب کنیم .

تاریخ انتشار : 1392/12/13 | کد نشر : 92121301 | منبع : خبرگزاری ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد